lørdag 27. juni 2015

Takk fra Barnas Hus!

Jeg har vel ikke nevnt det her i bloggen, men jeg jobber nå som styrer på Barnas Hus, som er den eldste barnehagen i Steinkjer. Neste år er den, sammen med en del andre barnehager, historie. Det bygges nye og større enheter, noe som fører til en del omorganisering - som at deler av personalet flytter på seg. I går delte vi både latter og tårer da vi takket første kvinne ut fra Barnas Hus for laget...

I denne anledningen laget jeg en liten album med hilsener fra oss alle inni, og den skal jeg dele i dag.
Dette er en album fra Kaisercraft som har ligget i en skuff i svært lange tider. Fordi den har den formen den har, tenkte jeg den passet godt til å lage hilsen fra Barnas Hus :) Vil du være med inn i huset, anbefaler jeg en kopp kaffe og litt tid ;)


Et lite utsnitt fra fronten - og fra det herlige bildet som ligger under/på neste side :)

Den første "veggen" er åpnet... Hege skal virkelig fly fra oss, og disse sommerfuglene fra et utklippsark fra Marianne Design går igjen i hele "boka". Huset er forøvrig kledd med to ulike ark fra Papirdesign; "trevegg" og baksida av "blåklokke"...

... og her sitter altså Hege, som Rapunsel i tårnet, der hun har kastet ned sitt lange hår av kjærlighet og omsorg til barna ;)

Her er neste vegg åpnet...

Min etter hvert anselige samling med tag'er fra klesplagg har herved minsket med to ;) Bildet er fra et av Pretty Design sine flotte ark. Teksten var det forfattaren sjølv som skreiv ;)

Formen på denne sida gjorde taklegginga litt utfordrende, men ved god hjelp av scrappevenninne Torill kom det på plass! Brun Bazzill er brukt på begge delene av taket, men den flate delen er farget med Distress Stain 'walnut stain' i så mange omganger at den nesten ble svart. Taksteinen er en litt omstendelig prosess, kan vise den en annen gang :) Gatelykta (Tim Holtz-die) er svampefarget og embosset med 'spoonful of midnight', et merksnodig pulver fra Stampendous som gir en veldig stilig effekt! Kattene har jeg fått av Nina, en annen scrappevenninne :) Gjerdet er stanset ut med en die fra Memory Box.

Så åpner vi den nest siste veggen, og her ligger ei bok i selv. Jeg legger ikke ut bilder av alle sidene i denne, det blir litt for privat, men du verden... Jeg ga alle det samme hvite arket med den samme størrelsen, og så har altså hver enkelt skrevet en personlig hilsen til Hege. Det var så utrolig flott å se hvor forskjellige disse sidene ble! Helt ulike ord og uttrykk fra tolv ulike og unike kolleger.

Som en "intro" til denne boka av hilsener ligger en stående invitasjon, og her fikk jeg jammen unna enda en av mine klesplagg-tag'er :) Under den ligger en tag som faktisk lukter kaffe etter å ha fått fargen sin fra et kaffebad. Det lille huset har jeg også fått fra tidligere nevnte Torill, som syntes det kunne passe godt som Barnas Hus. Et litt artig sammentreff er det at Torill og Hege blir kolleger til høsten ;)

Her er boka av hilsener slutt, og den siste veggen er åpen for innsyn :) Her sitter det ei som ser ut til å fundere på ett og annet. Kanskje ordene som står i vinduet? Det er åpenbart for oss som blir igjen at Hege har valgt feil når hun nå flytter barnehage, men vi håper jo selvfølgelig at det blir rett sted for henne :)

Vinduet er et gammelt Magnolia-stempel. Det ble først malt med Distress Ink 'walnut stain' og 'chipped sapphire', deretter "dærtet" jeg hvit Distress Paint på. Da forsvant stempelet, så helt til slutt ble vinduet stemplet på nytt. Jenta, som er halvparten av et stempel fra LiliOfTheValley, er også fargelagt med Distress Ink.

På bakveggen er det et glimt av lys fra det som venter der ute sammen med litt åndelig "vægamat" fra Olav H. Hauge.

Takk til deg som stakk innom på besøk, både i bloggen og huset! Fortsatt god helg, her er det Steinkjerfestival for alle penga ;)

3 kommentarer:

Anne-Eddie sa...

Fantastisk! Utrolig prosjekt og så fint det ble! Er sikker på at dette er et minne for livet! Klem ;)

Hege Finne sa...

Etter mine barn og min mann, er dette den største og beste gaven jeg noensinne har fått! Jeg ble, og er fortsatt overveldet av denne utrolige, fantastiske boka og de gode, varme ordene fra mine super-duper-kollegaer! Dette tar det tid å fordøye! Jeg greide ikke å se og lese gjennom hele boka på en gang, mens jeg var på jobb, fordi tårene rant og synet ble uklart.
Etter at jeg kom hjem fra jobb, har jeg lest og "gransket" boka. :-) Den er så FANTASTISK! Hanne, du hadde helt sikkert vunnet NM i scrapping med denne boka, WM også, hvis det finnes!
Det vil antagelig alltid være vanskelig å se og lese hele denne boka på en gang, fordi en må ta pauser og tørke tårer og vente på at øynene skal bli tørre.
TUSEN, TUSEN TAKK Herlige, Arbeidsomme, Nidkjære, Nøyaktige og Evnerike HANNE! Stoor klem fra Hege.

Hanne sa...

STOR klem tilbake til deg, Hege! Takk for at du la igjen en så fin og god hilsen i bloggen, det setter jeg umåtelig stor pris på <3