søndag 11. februar 2018

God tur, Sivert!

Da Sivert Sønn fylte 24 år i slutten av januar, ønsket han seg veldig penger til reisekassa. Det synes jeg fint det går an å forholde seg til :) Så hadde jeg jo lyst til å spinne litt rundt dette på kortet - og så tok alt en helt annen retning. Som det ofte gjør når jeg kommer i gang. Så kortet ble til en liten reisesekk, med massevis av lommer med plass til bilder og billetter, kvitteringer og notater - for eksempel.

Sekken er laget av papirposer, som er brettet sammen som om jeg skulle lage en minialbum. Men i stedet for å binde dem fast i kortenden, hengslet jeg dem sammen i den ene langsiden. Dermed kan man bla i innholdet som en bok, og det er mye mer praktisk til dette formålet.

Da åpnes sekken som du ser her, og den første dekorerte papirposen viser seg :)

Så blar man seg videre i "boken", til nye gjemmesteder og lommer. Den blå strimmelen til venstre fungerer som hengsel. Den stripete er bare festet i sidene, sånn at det blir en liten lomme der også ;)

Nummer tre...

Nummer fire...

... og nummer fem, som er den siste "siden". Denne posen er limt fast i ryggen på omslaget.

Det er umåtelig artig å lage sånne ting til Sivert. Ikke bare vet han å sette pris på det, han sitter også og studerer de små finurlighetene og detaljene, oppsett og farger. Og ja; han ble veldig glad for denne gaven, som skal brukes på årets reiser.

God tur til Sivert og takk for besøket til deg :)

Ingen kommentarer: