torsdag 23. februar 2017

Hurra!

Med halvannet års fravær fra Bloggeland roper jeg stille HURRA for at jeg taster her igjen :) Livet har tatt noen store vendinger, både på jobb og hjemme, som har tatt det meste av fritid og overskudd. Nå har det roet seg på en god måte, så nå har jeg lyst til å delta litt her igjen :)

Jeg starter med et kort jeg laget for noen dager siden, da vi sang HURRA for Ine, som fylte 19 år. Ine har kommet inn i livet mitt det siste halvåret som bonusdatter, og jeg har allerede blitt veldig glad i henne. Dermed ble det litt hjertelig tema på kortet, med nydelige mønsterark fra Papirdesign :)


Gorjussjenta er malt med Distress Ink. Jeg ble litt ekstra fornøyd med hårfargen her, og deler tipset videre, dersom det er til inspirasjon for noen: Først et strøk med 'scattered straw', deretter et strøk med 'milled lavender' - direkte inspirert av blåshampoo - og til slutt enda mer skyggelegging med 'gathered twigs'.

Detaljbilde med et gløtt til innsida, der jeg har brukt det samme mønsterarket som på utsida. Stiftet fast kalkerpapir på dette som jeg skrev hilsen på. Enkelt og dekorativt :)

Kortet passer inn i noen utfordringer som jeg like godt deltar i:


  • Papirdesign sin februarutfordring går ut på å bruke dies. Jeg har brukt gjerde fra Tim Holtz. Og så har jeg brukt papirene 'Alle hjerter gleder seg' og 'Snødryss' fra serien "Til ettertanke"...
  • Nordsalten Hobbyklubb har utfordringen "Hurra for deg/bursdag" - perfekt!
  • Hjerteboden og Papirplaneten har "kjærlighet" som utfordring, og Jan Eggum har jo allerede fortalt oss at det er mange slags arter av den...
  • Sist, men slett ikke minst; Scrappelyst utfordrer til bruk av hjerter.
Takk for besøket! Velkommen igjen :)

7 kommentarer:

Hege Finne sa...

Fantastisk vakkert! <3 I tillegg til at du lager de mest kreative, nydelige og kunstneriske bilder, skriver du så godt! Klem fra Hege.

Hege sa...

Flott kort.
Kjempefint med blomstene og gjerdet nederst.
Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

Hege.

Lenes stempelkrok sa...

Nydelig kort!
Tusen takk for din deltagelse hos oss i Papirdesign.

Klem fra DT Lene

Katrine E. Bråten sa...

Nydelig kort! Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

BlackLissi sa...

Utrolig lekkert kort Hanne! Flotte mønsterark og nydelig fargelagt motiv. :)
Det er nok deilig å få livet litt mer stabilt igjen og komme tilbake til den herlige hobbyen vår. :) Gleder meg til å se alt det vakre du skal lage.
Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos Nordsalten hobbyklubb
DT Maria

Karen Elise sa...

Så nydelig kort! Lekkert oppsett og flott fargelagt! Takk for at du scrapper med Nordsalten Hobbyklubb! Håper du er med oss på fremsnakk-giveawayen vår også!
:) DT Karen Elise

Gunn sa...

Lekkert fargelagt motiv, takk for du deler tips. Kortet ble kjempe fint, flotte farger og oppsett. Takk for at du deltok på Papirplaneten sin utfordring. Klem DT-Gunn