fredag 2. desember 2011

Kalender No2 med Tim Holtz' tag No1

Så er det fredag. Gliiis. I går viste jeg dere kalenderen jeg laget til Inga. I dag kommer Sivert sin, just presis som Angella gjettet :) Den er laget akkurat på samme måte, med akkurat det samme mønsterpapiret (Glitz Design). Toppen er imidlertid litt annerledes. Den ble ferdig i går *host* etter at herr Holtz kom med sin første tag. Jeg måtte bare prøve...

Yesterday I showed you the Advent calendar I made for my daughter. Today I'll show you the one for my son. It's made exactly the same way, I've even used the same DP (Glitz Design, Beautiful Dreamer Polka). The lid is different, however - or should I say of course - after all this one is for a boy... I finished it last night, after getting inspired by Tim Holtz' first tag for Christmas :)


Under the lid...

My take on the tag looks like this.

Moving over to the department of details... I don't have that cone die. But I do have cones. Real ones, from a larch tree in my neighborhood. I've used branches from this tree as well. I've made my own embellishments by putting a silver brad in a pearl

I don't have glitter either, so I've put a lot of Stickles at the letters (Tim Holtz grungeboard). The word means "joy" - that's what Advent deals with, isn't it?

The ribbon is coloured with 'weathered wood' and 'pine needles'. These embellishments are made in the same way as the previous.

The tag seen from the side of the box.

Thanks a lot for visiting, have a lovely Friday evening! Take care :)

Jeg kjørte Sivert Sønn på stasjonen for litt siden. Han er på veg til fylkessamling i AUF. Gjett hva han pakket i bobleplast før han la den i bag'en? Mm. Ble mamma'n rørt da? Mm.

6 kommentarer:

Riet sa...

So wonderful box Hanne.

Hugs Riet.xx

cecilie sa...

Wow, enda en til og så nydelig! Jeg lagde en slik etter å ha sett din forrige, og det var ikke så raskt gjort som jeg hadde trodd, så jeg er imponert over effektiviteten din =)

Angella sa...

Fy flate så stilig! Du kan dette med detaljer Hanne...Det er så gjennomført at jeg blir helt misunnelig på kreativiteten din:)

Vakkert, vakkert, vakkert!!

Jeg ønsker deg en riktig god helg kjære venn!
klem
Angella

Torill sa...

NyDELIG!!!!

Torill sa...

hei igjen! Hva het det embossingpulveret jeg lånte av deg?
Husker Inkido, men ikke navnet liksom!
klems

Rulle sa...

Der har du sannelig laget flere esker også du! Den ene flottere enn den andre!!
Ble så inspirert av din første at jeg laget en kalender jeg også. I dag ligger den ute i den 6.luka Kortgleders adventskalender; http://kortgleder.blogspot.com/2011/12/luke-6-hjemmelaget-julekalender.html
Håper du synes det er greit at jeg linket til tutorialen din. Synes du fortjener all ære for ideèn for denne flotte esken!
Håper du får en stemningsfull førjulstid Hanne :)