tirsdag 29. januar 2013

1 + 9 = 19

Så lang bloggetørke som det jeg har hatt, kan føre til alvorlig svikt i matematiske ferdigheter, tenker du kanskje, men fullt så galt er det ikke, det skjønner du etter hvert :) Jeg har i hvert fall fått litt bloggelyst igjen, så da tenkte jeg å starte med det siste jeg har laget; et kort til Sivert Sønn sin 19-årsdag her forleden. Det er laget med en stor dose inspirasjon fra det fantastisk stilige tagkortet som Anne Kristine hadde laget til februarnummeret av Ett Trykk.


Jeg laget en tag av et stykke craft-kartong, stanset ut kanten med snøflak-diesen til Tim Holtz. Kartongen er svampet med Distress Ink i flere blå- og brunfarger, og sprayet med vann og glimmermist.

Fordi poden fikk polaroidkamera i gave, ble bildet inni som dette :) Bildene ble til overs fra et annet prosjekt, og her passet de jo fint. Sivert er altså 1 år på det ene og 9 på det andre - derfor dette merksnodige regnestykket ;)

Når tag'en lukkes, er dette baksida. Alt av mønsterpapir her er Tim Holtz sine, og tag'en ble det skrevet bursdagshilsen på etter forograferingen.

 Tilbake til fronten. Bokstavene er klippet ut fra et mønsterark, har farget litt osteklut med rød Distress Ink for å løfte dem litt frem.

Ja, dette var jo ikke ille - å skrive blogginnlegg, altså. Var nesten morsomt ;)

Ha en finfin fortsettelse på tirsdagen, takk for at du stakk innom meg!

6 kommentarer:

Riet sa...

This is so beautiful.

Hugs Riet.xx

Torill sa...

Så utrolig kult!!!!
She is back!!!
DIGG!
klems

Åse-May sa...

Knallfint kort....:)

Filharmonica sa...

Dette var råååålekkert Hanne!!! Kjempestilig å bruke en tag som grunnlag for kortet. Og du har brukt så masse herlig pynt og kortet var nydelig i fargene. Kan ikke se bort fra at jeg får lyst til å lifte dette kortet :-)) Kjempekos å se noe fra deg igjen :-) Ha en fin kveld!

annes paperfun sa...

Ble så glad da jeg så at du blogget igjen :o)) Du lager de flotteste kreasjoner ♥ Så moro at du fikk inspirasjon fra Ett trykk ...det gleder mitt skaperhjerte :o))
Kortet ditt ble råflott!!! OG så herlig med 1+9=19 ♥ flotte bilder og elsker dine detaljer!
Ha en fortsatt fin uke!
Klem, Anne

Pia sa...

wow super rålækkert med alle de flotte detaljer
knus Pia