tirsdag 29. november 2011

Gledelig nytt i ryddig rom!

Dette er rommet mitt. This is my room. C'est ma chambre. Dit is mijn kamer. Eller for å vri det over til Innherred; henne hen e rommet mett. Et erklært katastrofeområde det meste av tiden. Men forrige uke var det ryddig. Halleluja. Frem med fotoapparatet, en så sjelden begivenhet måtte foreviges ;) Og når jeg først skulle ta ett, tok jeg like godt flere, for kanskje finner noen et tips eller tre? Dette rommet er forøvrig ommøblert og -organisert et utall antall ganger, men nå har jeg endelig funnet en løsning jeg liker. Trur eg. Det er mange bilder, så de fleste får tale for seg - og klikker du på et av dem, kommer de opp i litt større størrelse :)

Aller først; en oversikt over hula mi - som er den ene halvdelen av dette rommet.

Jeg har prøvd å samle så mye som mulig av det jeg bruker mest i meters omkrets fra arbeidsstolen. Ikke fordi jeg er så himla lat, men fordi jeg er avhengig av å se hva jeg har for å huske at det finnes. Jadda. Det stilige metallskiltet fant Inga Datter da hun var i New York - det er jenta si, det :)









Bildelistene til IKEA kler en del meter av veggene her. Jeg liker å slippe å flytte unna masse greier for å få frem det som står bakerst på dype hyller. Legg merke til sandkakeformene, som passer helt perfekt oppi disse hyllene. Blondene oppbevarer jeg hengende i en eggekurv.

På motsatt vegg henger kort jeg har fått i et mer eller mindre tilfeldig utvalg. Det er kort som har varmet meg, hver på sin måte. Varm takk til alle som henger her :) Også på denne veggen er det en del bildelister sammen med en gamme settekasse til alskens små duppeditter.









Jeg liker gjenbruk, og flere av kassene jeg bruker til oppbevaring er kjøpt for ingenting på Bruktbo. Og så er jeg veldig glad i alle kommodene mine. Gode, gamle furu-Ivar fra IKEA er min beste venn her inne, fordi han
har skuffer som bare er 7 cm dype.








Disse gamle vindusskoddene er også kjøpt på Bruktbo. De fikk et lite malingsstrøk før de kom opp på veggen, og det er utrolig mye oppbevaringsplass for en femtilapp! Det siste bildet er andre halvdelen av rommet. Her sitter jeg sjelden, men det er greit å ha laptopen og Silhouetten stående her. Dessuten er de gamle klesskapene fantastiske til å oppbevare alt mulig og litt til i. Kaos i en noenlunde organisert form.








En gledelig sak er den direkte årsaken til at jeg kan vise dere dette ryddige rommet. For en liten stund siden ble jeg spurt om å stille opp i Portrettet på scrapping.no? Jeg fikk kaffen i halsen - og nei, jeg koketterer ikke. Jeg ble oppriktig litt satt ut. Scrapping.no er, for uinnvidde, "Norges største forum innen Scrapbooking, og et av norges største hobbyforum totalt. Scrapping.no har i dag mellom 5 og 6 millioner sidevisninger i måneden, og rundt 150.000+ unike besøkende hver måned. Forumet har over 12 tusen brukere, og antall innlegg nærmer seg 4 millioner."

Med skrekkblandet fryd svarte jeg ja, og resultatet kan du lese om du klikker på den fiffige skryteknappen :)


Ha en strålende fin kveld, alle sammen!

11 kommentarer:

Heidi sa...

Ååååå så kos å se rommet ditt Hanne, og gjett om jeg er misunnelig på all den plassen. Jeg har jo bare et lite kott i forhold. Kjempelekkert var det med mange gode løsninger!!! LOVE it!!!
Og gratulerer med prtrettet, nå skal jeg skynde meg inn å lese. Jeg blir jo såååå kry på dine vegne vennen ♥

Klem klem fra en litt eksamens stresset Heidi

Kristine sa...

Åååå Hannemi, jeg elsker rommet ditt. Så masse supre løsninger som jeg elsker.
Og det skiltet er det tøffeste jeg har sett ;)
Og grattis med æren på Scrapping.no.
Set fortjener du min søteste :)

Gode adventstid-klemmer fra mig til dig :)

Marte sa...

Dette innlegget må legges til under "favoritter" - for så mye nyttige oppbevaringstips jeg får til mitt kommende hobbyrom! :)
Ble også litt rørt da jeg kjente igjen 2 gamle kort på veggen din.. Koselig!
Gratulerer igjen med heder og ære på Scrapping.no!
Gode klemmer fra meg

Angella sa...

Hei Snuppa...
"Hi du itj vindu på rommet ditt??" :)

For et herlig rom du har... Selv hadde jeg et anneks, men nå er jeg nedgradert til stuekrok...Var litt "sur" i starten, men syns faktisk det er helt fantastisk akkurat nå:) Jeg slipper å varme det opp på forhånd og i tillegg forsvinne fra familielivet... Så nå kan jeg pusle med mitt samtidig som jeg hjelpe Katarina og Elias med leksene:))

Stikker innom deg en annen gang... skal nå over til Scrapping.no :) Gratulerer!

klem
Angella

soltroll sa...

Hei :-) For ett flott hobbyrom!!! God organisert og greier :-) Jeg har nettopp fått laget meg ett hobbyrom og da er det kjempe kjekt å se hvordan andre har det. Synes du hadde mange "fiffige" løsninger. Takk for at du deler :-)
Klem fra Merete

Torill sa...

Jeg tror jammen jeg må komme en tur og oppleve ditt inspirerende rom live!! Her var det så hærlig! Tusen takk for titten, Hanne! Og så gøy at du er portrett-tert hos Scrapping.no! Full fortjent, snuppa! KLEMS

Solveig sa...

Ååååå for en flott scrappekrok!

Og så mye fint du lager, så det på scrapping.no.
Takk for alle gode tips!

Ha ei fin førejulstid!

Lim sa...

WOW Hanne...Your room is AWESOME!!! I love it! I love the drawers and all the wood boxes. Love the display of cards from your friends and the wood stamp storage in the wall. GORGEOUS!!! Can I go to your house and play with you?
Hugs and Love,
LIM

Monika sa...

For en herlig scrappekrok du har :) Det var noe annet enn min plass ... et lite skatholl trykkt innerst i klesboden/lagerrommet .... hehe.
Kjempefin portrettartikkel :)

Ha en fin kveld videre :)

Hildegunn sa...

Knallflott rom, tusen takk for at du deler masse hobbyrominspirasjon!
Velfortjent at du kommer mer på Scrapping.no, morsomt å lese om lokale kjendiser der!

Klemmer

❤ Kaia sa...

ÅÅÅÅÅÅ for et lekkert rom du har....
Det så kjempedeilig ut...
Masse deilig hylleplass....

Klem fra Kaia