tirsdag 3. juni 2008

Hadde jeg vinger...

... så ville jeg fly. Forrige ukes utfordring hos de kunstneriske jentene var "vinger". Jeg rakk ikke å få dette kortet ferdig i tide, bare fordi pirkehøna kom og la en hel haug med egg her, men pytt zann - jeg legger det nå ut her likevel :) Her har jeg prøvd å lage en collage av et sommerstempel fra H&S. Først collage-stemplet jeg rundt en sirkel, på et akvarellpapir på 12x12 cm. Englene i bakgrunnen er fargelagt med Dstress Ink - f.v. ser vi her frøken Mustard Seed, Spiced Marmelade, Fired Brick, Dusty Concord og Faded Jeans :) Etterpå satte jeg løse blomsterblad fra Prima 'floral embellishment' tett-i-tett rundt sirkelkanten før jeg til slutt monterte "sjefshÄngelen" i midten. Hun er en mix av 'peeled paint' og 'shabby shutters'. Dette "bildet" ble så montert nedi en ramme, på en måte som kloke Claudia har tenkt ut. Bare scroll litt nedover denne siden, så finner du en tutorial. Papirblonden rundt kanten måtte på for å dekke en aldri så liten stemplingstabbe *kremt* Den er farget med 'creamy brown' chalk. "Bakken" er laget med god hjelp fra Lim; båndene fikk jeg fra henne. Idéen med å sette sammen mange like blomster er også hennes verk (jeg har brukt den på boka til Inga også). Tusen takk, vennen min!!
***
Last week "wings" was the challenge at Arty Girlz. I couldn't get this card finished in time, but I'd like to show you anyway. I've tried to make a collage with one of the hÄnglar&stÄnglar summer stamps. I stamped the background images around a circle, and coloured them with Distress Ink. Then I put some leaves from Prima 'floral embellishment' around the edge. Finally I monted the "hÄnglar Chief Angel" in the middle. This "picture" is mounted into a frame. This way to make a card is shown in this tutorial (just scroll a bit) - and of course it's Claudia Rosa who has been able to figure out something like this :) My head is not made for that kind of stuff *haha*
The ground is made with help from Lim; the ribbons are a gift from her, and I got the idea of putting several simular flowers together from her. Thank you, my dear friend!!
I cut away the wings at the stamped image, and replaced a double pair of wings, stamped on vellum paper. They are curled a bit with a folding stick.
Here you can see how the picture is put down in a frame (the depth is 0,5 cm).
At the inside I had to put a piece of Bazzill to cover the back side of the frame (a bit difficult to explain, you'll understand when you see the tutorial). This square is decorated with pattern paper from Marah Johnson and a stamp from Papirloftet which says "just for you because you're so nice". Or something like that *I'm not a professional translator - haha*
The back side of the card is decorated with some Prima flower leaves that was left over.
Puh... nå er det sååå fint vær her!! ENDELIG SOMMER! Derfor kommer ingen av dere til å få besøk av meg før etter solnedgang - men ha en strålende dag likevel! *hihi*

21 kommentarer:

Lim sa...

OMG!! WOW!! I love it!! My friend, this is gorgeous.. WOW!. You ar eso talented and I'm so proud to be your friend. Love you,
Big Hugs,
Lim

The card is stunning and the coloring is superb! That I say that I love it?.. WOW! :))

Julie Allain sa...

WOW WOW WOW

Your card is stunning!!

Thanks so much for joining in with Arty Girlz xx

Femmy sa...

fantastic work!!! love it!

Anonym sa...

wow wow wow, this is so wonderful and gorgeous, beautiful work

Sandra sa...

WOW WOW WOW! Stor lift varning på detta kort! Säger då bara det "du är helt otrolig". Detta kort blev jag verkligen kär i!!!!!!!!!!!!!

Kram Sandra

Nikki Fairbairn sa...

This is just wow Hanne. Such amazing detail and your colouring is just.... wow! Hugs, Nikki x

Deb Wood sa...

WOW, this is soooo beautiful, the coloring is fabulous!! I love everything, especially the flowers and the centers are too cute!!

Lia sa...

oohh wow hanne this is gorgeous, just beautiful I love it
Hugs from Lia

Sandy sa...

I´m soooooo speachless. Absolutely awesome. Hugs

Rita sa...

Du hildrande du!! Dette innlegget må jeg finlese i en pause på jobben i morgen. For dette tar tid... For et arbeid da Hanne!! Ting må nødvendigvis ta tid med sånne kort. Lekkert i allefall!!

Takk for nok en superkoselig kommentar i bloggen min. You make my day. Setter utrolig stor pris på det, det skal du bare vite!!

På vei til sengs nå kl 21. Har ranglet litt på fridagene mine. Så for å gi ei hand til meg selv, tar jeg kvelden.Nå har jeg jo også noe å glede meg til på jobben i morgen ;o))

Ha en strålende kveld du også. Florø har 24 grader tross overskyet hele dagen. Deilig.

Klem fra Rita

Rita sa...

By the way... Venter på et svar på det runde kortet ditt på PG :o))

Om du kunne være så snill.

Natti, natti.

Rits

Heidi sa...

FOR et kort Hanne. Jeg trodde jeg skulle besvime av varme i dag - men dette kortet satte meg mye nermere en besvimelse enn de 27 gradene vi har hatt i dag.
Du er bare sååååå flink du vennen min. De detaljene dine er bare så fantastiske. Heldige den som får dette kortet her.
FANTASTISK arbeid.

Kjempeklem fra Heidi

Unknown sa...

its great, hey you may have missed the arty girlz challenge but u could still enter it for the sbs18 challenge which ends tomorrow which is flying

http://sbs18challenges.blogspot.com

Kristine sa...

Herlighet, helledussen, holy moly og holy macarony! Jeg vet ikke hva mer jeg skal si Hanne!! Jeg sitter her og måper.
Dette kortet er jo bare helt vidunderlig!! Så flott laget, og så friskt og fint med alle fargene og ja ja ja, jeg elsker det!
Ha en strålende onsdag i solskinnet vennen! ;)
Stor klem fra meg(som ikke har stemme i dag)

Claudia Rosa ~ Pretty Pressings sa...

hanne this is absolutely stunning.
you are such an amazing artist.

Marte sa...

Jeg bøyer meg i støvet og spiser en hårbøyle! (fant ingen hatt)

Dette er jo et kunstverk! Du er virkelig dyktig, og detaljene dine er jo i en liga for seg selv. Jeg er dødsimponert!!

Jeg er glad pakken kom frem i dag, koselig at jeg kunne gjøre det hoppende glad! :) Har laget en egen post bare til deg ha-ha!

Godklem fra fjåseMarte

Dawn sa...

This is so beautiful for this challenge - Perfect

Jacqueline van der Sar - Crejakaarten sa...

WOW!! Really love this one!!! Great work.

Unknown sa...

Wow....for et lekkert kort!!!!
Nydelige farger og genialt oppsett!!!

Klem,
Jorunn

Caroline sa...

oj, dette var utrolig lekkert!!
For noen detaljer :D ..

Deb Wood sa...

I love the stamp on the back of your card too, what does it say?