tirsdag 18. mars 2008

takknemlige påskehilsener


Det finnes engler på jorden!

De tar det som en selvfølge å hjelpe andre når det trengs...


Jeg har nevnt det tidligere, men altså - i går var det 4 uker siden mamma fikk "et knivstikk i ryggen," som hun beskrev det, noe legen diagnostiserte som prolaps, og etter det har hun vært svært plaget og svært redusert av tildels uutholdelige isjiassmerter. Etter at pappa døde i '95, har mamma bodd alene - i Ballangen, som ligger 80 mil unna Inderøy og Steinkjer, hvor hhv broren min og jeg holder hus. Det er vel unødvendig å si at det ikke er lett å stikke innom og hjelpe når situasjonen plutselig blir som dette. Da er det godt å vite at hun har gode hjelpere der hun er!


De siste dagene før påske var jeg sammen med henne, og så kom "brorsan" med familie til en kombinasjon av påskeferie & hjelp & støtte. Vi ble fort enige om at det var på sin plass med noen takknemlige påskehilsener til noen av de gode hjelperne. Litt god vin, litt sjokolade... og tror dere ikke det hadde havnet litt papir og sånt i kofferten denne gangen også *hehe*


Spansk vin og dansk påskegodt, montert med svært så egenproduserte tag'er, til to av søskenbarna som har hjulpet, hver på sin måte.



Tag'en til Gudveig, med mønsterpapir fra BasicGrey 'Mellow' (paper pad). Egentlig består denne tag'en av to deler, der den bakerste er limt fast mens den andre henger løst utenpå.


Tag'en til Harald fikk samme design med litt mer duse farger.


Mamma har to fantastiske naboer i Kitty og Gunnar. De har fulgt henne opp hver eneste dag i disse ukene; tatt inn post og kjørt henne til&fra lege, fysio- og naturterapeut. Kitty har kommet med ferdig middag på tallerken. Og en dag hun ringte for å høre hvordan det sto til, satt mamma og "tygde havregrøt" - fordi det ikke var noe mat som smakte. En halvtime etter sto Kitty der, med hjemmelaget eggesalat på varme rundstykker. Bare for å nevne noe. Jeg blir helt rørt over at det finnes slike mennesker, som gjør så mye, mye mer enn det man ber dem om. De fortjente virkelig denne kurven med "litt ekstra" til påsken.


Kortet som lå oppi - med HS-stempler og mønsterpapir fra MyMind'sEye (Tres Jolie).


Sånn ble innsida...



Disse tagsene er laget av baksida av det samme mønsterpapiret som nevnt over, mens stripa til venstre er fra MakingMemories. "Pasientens mappe" er skåret ut på Silhouetten, dekorert med håndskrift og blomster fra Prima (floral embellishment).


På innsiden av mappa ble det god plass til å skrive takknemligheter - ikke mer personlig enn at det går an å legge ut bilde av det her...




Baksida, med et par sølvdetaljer.


... og helt til slutt; et lite Q-tips til alle stemplere:) Disse HS-stemplene rasket jeg med meg i full fart like før jeg dro. Da jeg tok dem fram til bruk, så jeg at fargeleggingen bare såvidt var påbegynt med 'faded jeans', og så vel pensler og blekkflasker lå igjen hjemme. Jaja. Kari, en god venninne, pleier å si at "ein ska' itj læt 'n opprådd ta sæ", og ettersom Kari er klok, valgte jeg å finne på noe. Løsningen ble en Q-tip, som jeg trykket mot stempelputa (weathered wood) før jeg "dærtet" på. Og plutselig ble dongeribuksa - ja nettopp; en dongeribukse.

9 kommentarer:

Heidi sa...

Utrolig vakkert kort Hanne! De som fikk det fortjente det jo også da - men jammen må de ha blitt glade.Og de flaskelappene var også kjempefine. Og du - takk for q-tipset,helt genialt!

Klem Heidi

Bibbi sa...

Utrolig flott blogg du har!
Så mange vakre, kreative kort og tags.....

Takk for hyggelig hilsen i bloggen min, jeg kommer nok til å følge med på din også ;o)

Bare link i vei du....

Lene sa...

Tusen takk for kommentar i bloggen min:) Veldig koselig du stakk innom. Klart du kan linke meg, bare hyggelig det!

Her var det mye nydelige saker å se på. Linker gjerne deg jeg også:)

My Paper World sa...

Wow! such cute and pretty projects!

Marte sa...

Ja, det er noe med det... :) Hehe, er klart hun måtte ha det armebåndet da! :)

Synes forresten kortene du lager er veldig søte, jeg legger en link til siden din - for her vil jeg komme tilbake! :)

Marte sa...

Takk for det, og takk for at du stakk innom min blogg. Det setter jeg stor pris på! :)

God Natt

Stjerneglimt sa...

Her var det mange flotte kort!

Unknown sa...

Hei hanne!!
Prøver igjen...sist eg skulle kommentere her, vart nettet tatt ned her...Grrrr...

men du hadde laga så utrulig flotte takke gaver og kort, i herlige farger og nydelige detaljer! Falt spesielt for det kortet med pasientmappe! Så herlig!!

så kjekt å lese også at det finnes så hjelpsomme og omtenksomme mennesker i dag! folk som gjer verden til en litt bedre plass!
Utrulig koselig av deg å lage slike takkegaver også!

klem,
Jorunn

Claudia Rosa ~ Pretty Pressings sa...

Hanne,
i love this project. it is sooo cute and you did a lot of work out from your heart.
i can tell!
i would love to link your blog onto mine!
just tell me were you want me to link you.. on pretty cards (thats my hanglar blog) or on Pretty Pressings thats my Magnolia and other blog.
hahahaha.
just drop me a line at claudiaesrosa@hotmail.com and i will add you!

thank you so much for asking me !