torsdag 21. februar 2008

rosa&lyseblått

Disse kortene har jeg laget for salg på en av de trivelige sentrumsbutikkene i Steinkjer, Barna i gata. Når jeg lager kort for salg, må jeg tvinge meg selv til å begrense "stæsjet" - for å tjene litt mer enn en tier i timen. Alle designene jeg lager til denne butikken består av et gutte- og jentekort. Her har jeg brukt stempel fra "Whipper Snapper" som er fargelagt med Distress og akvarellmaling. "100% elsket"-stempelet fra Cecilie Lundstad er blant mine favoritter. Her har jeg stemplet det på fôrsilke - bare for å understreke at det er en vaskelapp :-) Kantene har fått et tynt lag med limlakk, så de ikke skal rakne.

Vaskelappen er festet til kortet med en stripe bokbindertape, som igjen dekkes av et hvitt silkebånd. Nuskåt ja :-)


Dette kortet kom litt skjevt ut i scanneren *ups* men jeg tok det med likevel, selv om det kostet meg litt (livet som perfeksjonist er slitsomt...) Disse stemplene fra Linda Mortensen var mye mindre enn jeg trodde, men her synes jeg at jeg klarte å få dem fram uten at de "druknet" i alt det andre. De er stemplet med Distress 'walnut stain' og fargelagt med gull- og kobberpenn.


Papirstrimmelen med fugler er fra Heidi Grace Designs, og er helt rålekkert! Fuglene er i en slags fløyel - myke og gode å stryke på...

Ingen kommentarer: